søndag den 31. juli 2011

Du danske sommer, jeg elsker dig

... du behøver virkelig ikke lave om på dig selv for min skyld. Kom bare tilbage med lidt skyer og noget blæst, læg ikke bånd på dig selv. Eller bare nogle temperaturer som kalder på en hoodie over shortsene.

Og undskyld til alle dem, der hver dag knuselsker høj sol og trykkende hede så meget at de bliver nødt til at skrive det på facebook. Hver dag. Med versaler.
Jeg hader jer en lille smule. 

Det kan godt være, at jeg har have og træterasse og at jeg andre år har haft en fest med solen. Men i år har jeg
a) været gravid og smurt ind i et tykt lag fedtet solcreme så snart jeg stak storetåen udenfor. Det er ikke strandegnet.
Og b) fundet ud af, at vores lille hus bliver til en trykkoger uden så meget som et køligt hjørne at stille en barnevogn i. Det er ikke søvn-venligt.

Jeg ønsker mig en overskyet dag uge måned.
Som sidegevindst slipper jeg for alle de der 'love my life, love the sun'-opdateringer.
Der er en solvarm skraldespand fyldt med karryfarvede babybleer til den næste der laver sådan en lille statussatan.

4 kommentarer:

  1. Godt så - holder kæft med hvor meget jeg elsker det. Men vil du så ikke sende noget af spandens indhold i retning af de der "jeg træner livet af mig selv selvom det koger udenfor" opdateringer? Ligesom to irriterende fluer med et smæk så? (og har selvfølgelig INTET at gøre med at jeg er ved at sprænges af misundelse)

    SvarSlet
  2. Bloker mig - jeg træner hvert andet øjeblik og suger al energien ud af solen... Jeg har hverken kæreste eller børn jeg kan facebook-opdatere om - sorry.

    SvarSlet
  3. T - Jeg steger til gengæld i solen så snart jeg kan komme til det OG tjekker priser og holdplaner i diverse centre i håbet om at jeg snart hopper på den anden side igen. SÅ når alt kommer til alt vil jeg ikke af med nogen af delene, hverken solen eller træningen. Jeg er bare sur og bitter :-)

    SvarSlet
  4. Men du er sød når du er sur ;o)

    Og når ryggen er klar til at blive revet rundt i fitness - så har vi de HELT rigtige hold klar til dig :o)

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...