fredag den 19. august 2011

Der sidder ikke nogen og tisser her

Dengang jeg var nyslået student og flyttede hjemmefra, hvor jeg skulle klare mig selv, havde jeg et problem, som jeg ikke havde forudset.
Jeg er nemlig ret blufærdig omkring kropsafsondringer - især dem, der kommer ud for neden - så jeg ikke bare gemte hygiejnebind og tampax under store poser æbler, jeg måtte også være kreativ, når jeg skulle købe toiletpapir.
De store poser med hank dækker lige præcis og en bakke flødeboller 4 poser pasta klarede resten, så jeg ikke skulle lide den svie at blive set med toiletpapir.

Jeg har ikke været en af dem, der gladeligt har fyldt toilettet mens min kæreste har været i bad. I forholdsopstarts-fasen har man ofte set mig med forkrampet ansigtsudtryk og stive knæ på vej hjem. For at gå på toilettet. Tænk, hvis det lugtede.

Det var en mand, der lærte mig tricket med at stryge en tændstik for at fjerne lugten og i mit nuværende forhold er vi rigtigt gode til at rose hinanden for at være dygtige til at få det store badeværelse til at lugte.
Jeg mener, man skal huske at rose dem, der virkelig har gjort sig umage.

Men vi har aldrig besørget hverken nr 1 eller nr 2 mens den anden var til stede.

Jeg har et par gange i årenes løb fået en højlydt kundeservice-højttalerbekendtgørelse om, at der ihvertfald ikke står nogen og tisser på den anden side af badeforhænget, når jeg har shampoo i håret og selvom det har været yderst nødvendigt og ... bare mest praktisk... hvis jeg lige kunne lette min fyldte blære mens manden stod med ryggen til (og ansigtet mod et spejl, der fylder hele væggen) og skiftede sønnen, så er det bestemt ikke sket for første gang for ganske nyligt og jeg er ikke stadig en smule rystet. mh mh.

(Indsæt 'these are not the droids you're looking for'-Jedi-bevægelse her)
Sådan holder vi så godt på grænserne, hjemme hos mig.

2 kommentarer:

  1. Hvad gør man lige, når man er flyttet sammen og så finder ud af, at grænserne nu ligger et helt andet sted end dengang, man var nyforelsket?
    Jeg har rykket på grænserne, men må indrømme, at det så også har rykket ved romantikken.
    Jeg prøver stadig på noget så simpelt som at nægte at svare, hvis der bliver råbt til mig på badeværelset, om jeg så er ved nummer et, to eller under bruseren.
    Men jeg har jo hørt spørgsmålet, f.eks. om jeg vil have kaffe. Et spørgsmål, der bare nemt kunne have ventet de par minutter, til jeg blev færdig.

    SvarSlet
  2. Fordelen ved at være single er KLART at jeg aldrig skal bekymre mig om den slags!... Det er dog liiiidt et problem at jeg hellere vil ende som en udspilet ballon, end at gå på toilettet (#2) når jeg er andre steder - inkl. ude at rejse... Det kan godt blive nogle lange dager/uger!
    Hvis nogen har et godt råd til, hvordan man lige lærer sin krop at slappe af og lade gå i dén situation, modtager jeg gerne :)

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...