lørdag den 3. september 2011

Kaffeglæde

Min søn har en kaffe-radar, der gør ham i stand til at vågne fra selv den dybeste, sødeste babysøvn, så snart jeg får kaffe i koppen.

Man kan drikke ammethe, når det er koldt, men kaffe er altså bedst lige der ved de nogenogfirs grader, så det er ikke så få kopper kaffe jeg har siddet og set på, mens de blev kolde og barnet mæskede sig mageligt og sejrssikkert.

Jeg sværger, jeg så ham blinke kækt den anden dag, da mit længselsfulde blik vendte tilbage fra Guatamala-bønnerne.

Nu har jeg drukket halvandet krus Nescafe af min yndlingskop. Jeg vil bare lige sige det. Det første røg ned med sådan et hastværk at selv bundslatten var temmeligt varm, resten af kop nummer to er ved at være så lunken, at jeg overvejer om den smager mest af ferie eller af refill.

Sønnen sover SELV i min seng og har gjort det i en time nu. For første gang i flere uger.
Nogle gange er Nescafé en lille frysetørret fest. Just saying.

1 kommentar:

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...